
Handelsbetingelser
GENERELLE OPLYSNINGER
EVOLUX
Trepkasgade 33, 8000 Aarhus
Email: info@evolux.dk
PRISER
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen - f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
BETALING
Evolux modtager betaling med VISA, Mastercard, Maestro, Apple Pay, Google Pay & PayPal. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
LEVERING
Evolux tilstræber at afsende ordre indenfor 24 timer fra indgåelsens tidspunkt. Vi sender til hele Danmark. Fragt leveret til pakkeshop er gratis. Hjemmelevering koster 29 kr.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-5 hverdage efter bestillingen. Der kan forekomme forlænget leveringstid i travle perioder.
REKLAMATIONSRET (LIVSTIDSGARANTI)
EVOLUX garanterer, at alle vores punge er fri for produktionsfejl og vil fungere som forventet i hele produktets levetid. Din livstidsgaranti inkluderer udskiftningsdele i tilfælde af fejl eller tab af elastik, skruer, indre plader og/eller kontantelastik. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Garantien dækker ikke tabte, stjålne eller bortkastede punge; ridser, buler, misfarvning som følge af slid, skrammer og/eller mærker på de ydre plader; skader forårsaget af uheld, misbrug, forsømmelse eller stød; forkert brug eller opbevaring af produktet; uautoriserede ændringer eller reparationer.
Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamere indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refundere vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kontakt os inden du returnerer dit produkt, så det vil fungere nemmest muligt.
Denne producentgaranti begrænser ikke dine lovbestemte rettigheder i henhold til købeloven, du har indgået med os. Eventuelle lovbestemte garantirettigheder forbliver upåvirkede af denne garanti. Producentgarantien udvider derfor dine juridiske rettigheder.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Violvej 9, 6600 Vejen
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
REFUSION
Hvis der er tale om refusion, bedes du kontakte os så det aftalte beløb kan overføres.
REFUNDERING/RETURNERING/OMBYTNING VED UDSALG
Produkter og odre kan ikke refunderes, returneres eller ombyttes i perioder med udsalg, særlige tilbudskampagner eller ved særlige rabatter.
FORTRYDELSESRET
Som bruger har du 60 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 60 dage efter du har modtaget varen.
Fristen indebærer, at du har 60 dage fra modtagelsen til at give besked om, at du vil fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@evolux.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til Evolux:
Violvej 9, 6600 Vejen
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 60 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår skade under transporten. Dvs. du bærer risikoen for at varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. For at lette ekspeditionstiden må man meget gerne vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
Ønsker du at sende varen retur til os, kan vi være behjælpelige med label og vi vil derefter kreditere fragtomkostningerne ved din tilbagebetaling af købsbeløbet.
Ellers send til:
Violvej 9, 6600 Vejen
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
VARENS STAND VED RETURNERING
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Med andre ord kan du prøve varen, og så bør den være i samme stand, som da du modtog den.
Hvis varen er prøvet udover det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen, i 60 dage.
TILBAGEBETALING
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 60 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
KLAGEMULIGHEDER
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning.
Link: www.forbrug.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@evolux.dk
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos EVOLUX og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på EVOLUX er EVOLUX.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@evolux.dk